Houd je klanten binnen

Naast dat het erg belangrijk is dat je nieuwe klanten werft, is het nog belangrijker om huidige klanten te behouden. Want net als iedereen zijn we bij K2 gek op new business, maar… nog gekker op onze bestaande klanten. Wij realiseren Topklasse Retentie Journeys, waarin we klantwaarde koppelen aan churn risico (= de kans dat een klant geneigd is te vertrekken).

Wanneer jouw bedrijf erg weinig klanten heeft is het relatief makkelijk om erachter te komen wanneer een klant ontevreden is. Dit is echter lastiger vast te stellen wanneer je tientallen of honderden klanten hebt. Hier kunnen wij jou mee helpen. Door middel van ons zelf ontworpen systeem K2MAC kunnen wij automatisch met klantdata concluderen wanneer een klant op het punt staat om weg te gaan (denk bijvoorbeeld aan meerdere keren de klantenservice in korte tijd bellen of geen gebruik maken van hetgeen waar hij/zij geabonneerd op is voor een lange tijd). 

In combinatie met de juiste Journey en propositie geef je je klanten tijdig aandacht en een aanbod op dat bij hen past. Zo veranderen klanten in trouwe klanten en trouwe klanten in brand ambassadors. Op deze manier verhoog de klantwaarde van elke klant en houd je iedereen binnenboord!

De 5 Journey basisprincipes

De Retentie Journey dient altijd aan 5 basisprincipes te voldoen:

  • Logisch en consistent
  • Binding opbouw
  • Conversie focus
  • Testen, testen, testen
  • Personalisatie

Waarmee helpen de 5 basisprincipes jou?

  • Logica en consistentie zijn erg belangrijk bij elk MKB-bedrijf om geloofwaardig en overtuigend over te komen, maar ontbreken vaak nog.
  • Voordat je als bedrijf jouw product of dienst kan verkopen, moet je eerst een goede relatie opbouwen met de prospect aan wie je het verkopen wil (touch en tell)
  • Conversie is het belangrijkste in de acquisitiefase. Hoe meer mensen je ‘aanraakt’ (touch), des te meer mensen je uiteindelijk kan converteren naar de tell-fase en de sell-fase
  • Test altijd hypotheses middels A/B-testen
  • Maak gebruik van personalisatie van gegevens. Dit zal de kans tot contactmomenten vergroten
 
   

Plan vrijblijvend jouw kennissessie

Wij ontzorgen je op het gebied van commerciële processen. Geautomatiseerde en slim ingerichte customer journeys zorgen voor gewenste bedrijfsresultaten op een efficiënte en effectieve manier.

Bij onze customer journeys richten we reeksen van interacties af op het behalen van jouw bedrijfsdoelen. Hierin staat data en automatisering centraal.

Plan vrijblijvend een kennissessie in om te kijken wat customer journeys jouw bedrijf kunnen opleveren. Wanneer komt de kennismaking je uit?

.

Nieuwsbrief

Stay in Touch

Trots op onze opdrachtgevers