Acquisitie voor Nieuwe Klanten slim en Doeltreffend?
Wil je een gestroomlijnd en datagedreven acquisitiesysteem inzetten om nieuwe klanten binnen te halen? Wij bieden een Topklasse Acquisitie Journey die jouw bedrijf helpt groeien door:
- De juiste propositie te presenteren aan de juiste doelgroep op het perfecte moment.
- Slimme automatisering toe te passen, zodat je efficiënt leads genereert en opvolgt.
- Technologie te gebruiken om consistent op de radar te blijven bij prospects, zodat jij altijd klaarstaat op het moment dat ze bereid zijn om klant te worden.
Waarom kiezen voor onze aanpak?
Met ons geavanceerde systeem speel je in op de specifieke timing en behoeften van je prospect. Zelfs wanneer een propositie aansluit op hun wensen, kan het juiste moment voor hen cruciaal zijn. Door continu aanwezig te blijven met gerichte communicatie vergroot je je kansen om prospects om te zetten naar tevreden klanten.
Ontdek jouw ideale Acquisitie Journey
We bieden twee verschillende trajecten aan, afgestemd op jouw unieke bedrijfsdoelen. Ontdek welke het beste bij jouw organisatie past tijdens onze gratis online kennissessie met Journey Specialist Arnout Kelderman. Meld je vandaag nog aan en start met het binnenhalen van nieuwe klanten!
It’s time to elevate your business with K2 Marketing!
Hoofdstappen van een Acquisitie Journey
Touch
Onze Topklasse Acquisitie Journey begint met de touch-fase. Hoe ga je de doelgroep aanraken? Dit kan bijvoorbeeld door een SEO optimale pagina te realiseren of door het connecten van een doelgroeppersoon bij een bedrijf in jouw doelgroep via LinkedIn. Daarna is het de bedoeling om met deze doelgroeppersoon een vervolg contactmoment te realiseren. Dit contactmoment kan een fysiek, online of telefonisch contactmoment zijn.
tell
Het eerste contactmoment is gerealiseerd, tijd om de relatie met de prospect verder uit te breiden. Dit kan je bijvoorbeeld doen door de SEO link te laten landen op een landingspagina met een uitgebreide uitleg van jouw product en/of dienst of door de nieuwe LinkedIn connectie op te volgen met persoonlijk bericht. Het doel is om duidelijk te verTELLen welke toegevoegde waarde jouw product of dienst voor hem/haar kan betekenen. Als jouw product en/of dienst voldoet aan de behoefte van jouw prospect en het beste alternatief is voor jouw prospect, dan is de tijd rijp om toe te slaan.
sell
Wanneer de prospect positief reageert op jouw product/dienst, dan is het tijd om deze (hot) prospect te converteren tot klant. Als jouw product of dienst online gekocht kan worden, dient de check out vloeiend en vlekkeloos te gaan. Tot aan het einde van het koopproces dient er bevestigend te worden gecommuniceerd met de prospect betreft de juistheid van de aankoop. Bij een aankoopstap waarin fysiek of via een online meeting de deal afgesloten wordt, dient hetzelfde gedaan te worden. Direct na het JA-woord dient een bevestiging te worden gestuurd van de aankoop.
Bekijk onze andere expertises:
De 5 Journey basisprincipes
De Acquisitie Journey dient altijd aan 5 basisprincipes te voldoen:
- Logisch en consistent
- Binding opbouw
- Conversie focus
- Testen, testen, testen
- Personalisatie
Waarmee helpen de 5 basisprincipes jou?
- Logica en consistentie zijn erg belangrijk bij elk MKB-bedrijf om geloofwaardig en overtuigend over te komen, maar ontbreken vaak nog.
- Voordat je als bedrijf jouw product of dienst kan verkopen, moet je eerst een goede relatie opbouwen met de prospect aan wie je het verkopen wil (touch en tell)
- Conversie is het belangrijkste in de acquisitiefase. Hoe meer mensen je ‘aanraakt’ (touch), des te meer mensen je uiteindelijk kan converteren naar de tell-fase en de sell-fase
- Test altijd hypotheses middels A/B-testen
- Maak gebruik van personalisatie van gegevens. Dit zal de kans tot contactmomenten vergroten
Plan vrijblijvend jouw kennissessie
Wij ontzorgen je op het gebied van commerciële processen. Geautomatiseerde en slim ingerichte customer journeys zorgen voor gewenste bedrijfsresultaten op een efficiënte en effectieve manier.
Bij onze customer journeys richten we reeksen van interacties af op het behalen van jouw bedrijfsdoelen. Hierin staat data en automatisering centraal.
Plan vrijblijvend een kennissessie in om te kijken wat customer journeys jouw bedrijf kunnen opleveren. Wanneer komt de kennismaking je uit?