Acquisitie oud

Wat is de acquisitie Journey?

Wij bieden jou een Topklasse Acquisitie Journey aan middels een datagedreven en slim geautomatiseerd systeem waarmee je bij jouw bedrijf nieuwe klanten gaat binnenhalen.

Dit wordt gedaan door een combinatie van de juiste propositie aanbieden aan de juiste doelgroep op het juiste moment. Daarnaast is het van belang om zoveel mogelijk slim te automatiseren zodat de gehele benadering zo efficiënt mogelijk plaatsvindt. Tenslotte is het onze ervaring dat het ook om een langere adem gaat, want vooral de timing kan voor een prospect een doorslag geven. Meerdere prospects zullen aangeven dat de propositie aansluit op hun behoefte, echter het moment is nog niet daar.

Door slimme toepassing van technologie kun je bij de prospect op de radar blijven en dat zorgt ervoor dat je het eerste beste moment dat het wel opportuun wordt aanwezig bent en van de prospect een klant kan maken.

We onderscheiden twee verschillende acquisitie journeys. Wil je weten welke? Meld je dan aan voor een online kennissessie met onze Journey specialist Arnout Kelderman.

Hoofdstappen van een acquisitie journey

Touch

Onze Topklasse Acquisitie Journey begint met de touch-fase. Hoe ga je de doelgroep aanraken? Dit kan bijvoorbeeld door een SEO optimale pagina te realiseren of door het connecten van een doelgroeppersoon bij een bedrijf in jouw doelgroep via LinkedIn. Daarna is het de bedoeling om met deze doelgroeppersoon een vervolg contactmoment te realiseren. Dit contactmoment kan een fysiek, online of telefonisch contactmoment zijn.

Tell

Het eerste contactmoment is gerealiseerd, tijd om de relatie met de prospect verder uit te breiden. Dit kan je bijvoorbeeld doen door de SEO link te laten landen op een landingspagina met een uitgebreide uitleg van jouw product en/of dienst of door de nieuwe LinkedIn connectie op te volgen met persoonlijk bericht. Het doel is om duidelijk te verTELLen welke toegevoegde waarde jouw product of dienst voor hem/haar kan betekenen. Als jouw product en/of dienst voldoet aan de behoefte van jouw prospect en het beste alternatief is voor jouw prospect, dan is de tijd rijp om toe te slaan.

sell

Wanneer de prospect positief reageert op jouw product/dienst, dan is het tijd om deze (hot) prospect te converteren tot klant. Als jouw product of dienst online gekocht kan worden, dient de check out vloeiend en vlekkeloos te gaan. Tot aan het einde van het koopproces dient er bevestigend te worden gecommuniceerd met de prospect betreft de juistheid van de aankoop. Bij een aankoopstap waarin fysiek of via een online meeting de deal afgesloten wordt, dient hetzelfde gedaan te worden. Direct na het JA-woord dient een bevestiging te worden gestuurd van de aankoop.

Bekijk onze andere Expertises:

De 5 journey basisprincipes

De Acquisitie Journey dient altijd aan 5 basisprincipes te doen:

  • Logisch en consistent
  • Binding opbouw
  • Conversie focus
  • Testen, testen, testen
  • Personalisatie

Waarmee helpen de 5 basisprincipes jou?

 

  • Logica en consistentie zijn erg belangrijk bij elk MKB-bedrijf om geloofwaardig en overtuigend over te komen, maar ontbreken vaak nog.
  • Voordat je als bedrijf jouw product of dienst kan verkopen, moet je eerst een goede relatie opbouwen met de prospect aan wie je het verkopen wil (touch en tell)
  • Conversie is het belangrijkste in de acquisitiefase. Hoe meer mensen je ‘aanraakt’ (touch), des te meer mensen je uiteindelijk kan converteren naar de tell-fase en de sell-fase
  • Test altijd hypotheses middels A/B-testen
  • Maak gebruik van personalisatie van gegevens. Dit zal de kans tot contactmomenten vergroten
 
   

plan vrijblijvend jouw kennissessie 

Wij ontzorgen je op het gebied van commerciële processen. Geautomatiseerde en slim ingerichte customer journeys zorgen voor gewenste bedrijfsresultaten op een efficiënte en effectieve manier.

Bij onze customer journeys richten we reeksen van interacties af op het behalen van jouw bedrijfsdoelen. Hierin staat data en automatisering centraal.

Plan vrijblijvend een kennissessie in om te kijken wat customer journeys jouw bedrijf kunnen opleveren. Wanneer komt de kennismaking je uit?

.

Nieuwsbrief

Stay in Touch

Trots op onze opdrachtgevers