Computer Learning Center

Computer Learning Center (CLC) had de wens om meer leads te genereren. CLC biedt diverse trainingen aan op het gebied van Microsoft, Windows en computers. CLC heeft als doel om Excel trainingen meer onder de aandacht te brengen.

Elk bedrijf kan een (of vaak meerdere) customer journey(s) hebben. Dit verschilt per bedrijf. Uiteindelijk draait het erom dat een customer journey effectief is. Bij CLC was de suggestie om in te zetten op twee activiteiten: de LinkedIn Journey en SEO. Elk bedrijf is maatwerk, geen one-size-fits-all!

Bij de LinkedIn Journey is er allereerst onderzocht wie de doelgroep is. Deze groep is vervolgens benaderd met berichten. Het doel hierbij is om met elkaar tot een gesprek te komen waarin de mogelijkheden met CLC besproken worden. Het voordeel van deze journey is dat hij voor een groot deel geautomatiseerd verloopt. Echter bleek de grootste winst voor CLC in SEO te zitten.

Inventarisatie

Tijdens de inventarisatiefase heeft K2 diverse grote, maar ook kleinere tests uitgevoerd om de huidige SEO-score en site statistieken zo goed mogelijk in beeld te kunnen brengen zoals:

  • Website snelheid (mobiel en desktop)
  • Zoekwoordenanalyse (huidige zoekwoorden en nieuwe kansen)
  • SEO-performance van de website

Vaak valt er bij websites veel winst te behalen op de mobiele versie. Bij CLC bleek dat de website snelheid voldoende was, met het oog op de beschikbare middelen hiervoor. K2 Marketing heeft CLC een rapport aangeleverd met diverse relevante zoekwoorden voor SEO, maar ook voor SEA. Hierbij is ook geadviseerd over de implementatie van deze zoekwoorden in de website. Denk hierbij aan het redigeren van bestaande pagina’s, maar ook het schrijven van nieuwe blogposts. Per onderdeel wordt gepaste documentatie aangeleverd.

Tot slot is er naar de SEO-performance gekeken. Hierbij evalueert K2 hoe ‘zoekmachine vriendelijk’ de website is. Dit is gedaan door te kijken naar een aantal punten, zoals de juiste headers, SSL, de URL-structuur, meta- en alt beschrijvingen of tags. Alles omtrent de vindbaarheid in optimalisatie van de site wordt doorgelopen. Op basis hiervan is er een lijst gekomen met geslaagde tests en huidige issues.

Resultaat

Bij CLC kwam naar voren dat door het dupliceren van een aantal pagina’s sommige headers dubbel en niet meer goed stonden. Uit het aangeleverde rapport werd in één oogopslag duidelijk om welke pagina’s het ging. Deze issues zijn vervolgens systematisch aangepakt. Om de progressie duidelijk in kaart brengen zijn er meerdere keren site audits uitgevoerd tijdens het traject. Het resultaat? Een betere SEO-performance en gerichte verbeteringen.

Bij K2 marketing hechten we veel waarde aan een goede samenwerking en persoonlijk contact, daarom hebben we ook met CLC wekelijkse meetings gepland om de door ons verrichte monitoring te bespreken.

Vervolgstappen

Aan het einde van dit traject zijn er meerdere mogelijke vervolgstappen. Eén van deze mogelijkheden is het opzetten van Google SEA-campagnes. Bij Google SEA assisteert en adviseert K2 marketing bij het opzetten van campagnes, evenals bij het uitvoeren van een zoekwoorden analyse en het monitoren van de resultaten. Een andere mogelijke vervolgstap is het opzetten van een uitgebreid contentplan op basis van de samen opgestelde doelstellingen. Consistentie is key als het gaat om alle content, marketing en promotie uitingen van een bedrijf.

K2 marketing zet in samenwerking met de klant ook geautomatiseerde omnichannel journeys op voor verschillende fases waar contacten zich in bevinden. Door middel van de custom versie van Mautic van K2 Marketing krijg je zicht op alle contacten, leads en conversie. Dit systeem noemen wij de K2mac. Dit staat voor K2 Mautic Automation Core. Met Mautic als fundament staat er een robuust en data gedreven Marketing Automation systeem. Voor de grotere klanten heeft K2 als Hubspot partner een all-in-one oplossing; CRM, Marketing Automation en Customer Service.

Analyse en inventarisatie

SEO Geoptimaliseerd

Betere peformance

Analyse en inventarisatie

SEO Geoptimaliseerd

Betere peformance

Bij K2 Marketing hechten wij veel waarde aan goede, persoonlijke contactmomenten. We zijn dan ook erg geïnteresseerd in jou en je bedrijf. Samen gaan we op zoek naar de marketingmix en customer journeys die jou en je bedrijf verder helpen. Hierin staat de data en automatisering centraal.

 

Ben je benieuwd naar wat de juiste customer journeys jouw bedrijf kunnen opleveren? Plan dan nu een vrijblijvende online kennissessie met ons in. Wanneer komt de kennismaking je uit?

 

Plan nu een afspraak in