Journey Insights
Inzicht in je data: maak de beklimming naar een 360⁰ klantbeeld en conversie
Hoe organiseer je je data? Hoe vind je Journey Insights? K2 Marketing helpt hierbij. Met onze Customer Data Platform-, Journey Reporting- en Journey Analytics-oplossingen haal je de relevante inzichten uit je data. Als je inzicht zoekt in het gedrag klanten en prospects, op basis van data, maak je die toegankelijk om de juiste analyses te maken. Zo krijgt jouw organisatie de juiste inzichten en laat je de data voor je werken. Ga met ons mee op expeditie naar Journey Insights: een expeditie naar conversie!
CDP
- We maken een Customer Data Platform (CDP) waarin we alle data uit beschikbare bronnen ontsluiten. Zo krijgen we een zo compleet mogelijk klantprofiel. Deze data moet bij voorkeur open ontsloten worden (API’s). Want dan kun je er in diverse andere omgevingen gebruik van maken.
- K2 levert een data-only CDP met Service Level Agreement (beheer en onderhoud) en optioneel campaign management.
- Voor digital campaigns beschikken we over de K2 Marketing Automation Cloud (K2 MAC), of andere tools van onze partners.
Journey Reporting
K2 verzorgt gerichte Journey Reporting, op basis van Data Analyse.
- We beginnen met de vraag: welke informatie willen we boven water krijgen? Wat willen we meten? Wat zijn de KPI's?
- Met slimme technologie (MS Power BI, Tableau, K2 MAC) maken we een reporting tool op maat.
- Journey Reporting: 'always on'. Continu monitoren van al je journeys, overzichtelijke charts in een dashboard vormgegeven.
Journey Analytics
Door Data Analyse toe te passen, ontwikkelen we Journey Insights:
- Segmentaties
- Profielen
- Voorspellende modellen
- Zo maken we de stap van Journey Reporting naar inzicht met Journey Analytics, al dan niet met behulp van AI en machine learning. Met dit inzicht kun je de klantcontactstrategie bepalen en meer grip krijgen op de customer life cycle en Customer Journeys.
Ervaringen van klanten zijn belangrijk voor ons.

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting
Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting


Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs
Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs


Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst
Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst


Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI
Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI


Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup
Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup


Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch
Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch


Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes
Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes


In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."
Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media
Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

Blijf elke maand op de hoogte via onze nieuwsbrief
Building 'First Class Customer Journeys'
Een 'First Class Customer Journey' levert hoge conversie en geeft klanten of prospects een VIP‑gevoel. Dit is alleen mogelijk wanneer de journey optimaal getest en ontwikkeld is en perfect afgestemd op doel, doelgroep en customer lifecycle. De inzet van Marketing Automation en Journey Insights zijn van groot belang om de conversie te verhogen.
In juni heeft Arnout Kelderman zijn visie op Customer Journeys uiteengezet in een K2 webinar. Als je interesse hebt in de slides kun je die aanvragen.

Download Webinar - Building First Class Customer Journeys
Vul onderstaande gegevens in om de slides te ontvangen.
Met onze First Class Customer Journeys bereiken we drie doelen:
We spreken ook graag met je over: