Journey Insights

Journey Insights

Inzicht in je data: maak de beklimming naar een 360⁰ klantbeeld en conversie

Hoe organiseer je je data? Hoe vind je Journey Insights? K2 Marketing helpt hierbij. Met onze Customer Data Platform-, Journey Reporting- en Journey Analytics-oplossingen haal je de relevante inzichten uit je data. Als je inzicht zoekt in het gedrag klanten en prospects, op basis van data, maak je die toegankelijk om de juiste analyses te maken. Zo krijgt jouw organisatie de juiste inzichten en laat je de data voor je werken. Ga met ons mee op expeditie naar Journey Insights: een expeditie naar conversie!

CDP
  1. We maken een Customer Data Platform (CDP) waarin we alle data uit beschikbare bronnen ontsluiten. Zo krijgen we een zo compleet mogelijk klantprofiel. Deze data moet bij voorkeur open ontsloten worden (API’s). Want dan kun je er in diverse andere omgevingen gebruik van maken.
  2. K2 levert een data-only CDP met Service Level Agreement (beheer en onderhoud)  en optioneel campaign management.
  3. Voor digital campaigns beschikken we over de K2 Marketing Automation Cloud (K2 MAC), of andere tools van onze partners.
Journey Reporting

K2 verzorgt gerichte Journey Reporting, op basis van Data Analyse.

  1. We beginnen met de vraag: welke informatie willen we boven water krijgen? Wat willen we meten? Wat zijn de KPI's?
  2. Met slimme technologie (MS Power BI, Tableau, K2 MAC) maken we een reporting tool op maat.
  3. Journey Reporting: 'always on'. Continu monitoren van al je journeys, overzichtelijke charts in een dashboard vormgegeven.
Journey Analytics

Door Data Analyse toe te passen, ontwikkelen we Journey Insights:

  1. Segmentaties
  2. Profielen
  3. Voorspellende modellen
  • Zo maken we de stap van Journey Reporting naar inzicht met Journey Analytics, al dan niet met behulp van AI en machine learning. Met dit inzicht kun je de klantcontactstrategie bepalen en meer grip krijgen op de customer life cycle en Customer Journeys.

Ervaringen van klanten zijn belangrijk voor ons.

Hartstichting
“Voor de implementatie van onze nieuwe strategie hebben we K2 gevraagd om een CRM Data Eco Systeem Analyse. De agile manier van werken was erg prettig! We hebben nu 100% overzicht en inzicht in de mogelijkheden, middelen en roadmap naar ons doel.”

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting

K2 Marketing
2020-05-29T15:38:02+02:00

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting

Hartstichting
“Voor de implementatie van onze nieuwe strategie hebben we K2 gevraagd om een CRM Data Eco Systeem Analyse. De agile manier van werken was erg prettig! We hebben nu 100% overzicht en inzicht in de mogelijkheden, middelen en roadmap naar ons doel.”
Aon
"Van contactstrategie tot bijbehorende architectuur, Van visie-ontwikkeling tot en met uitvoering. K2 Marketing denkt niet alleen mee maar doet het ook."

Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs

K2 Marketing
2019-02-18T14:34:24+01:00

Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs

Aon
"Van contactstrategie tot bijbehorende architectuur, Van visie-ontwikkeling tot en met uitvoering. K2 Marketing denkt niet alleen mee maar doet het ook."
Belastingdienst
"Inspirerend om met K2 Marketing samen te werken. Ze werken vanuit een concrete visie, bieden betrouwbare ondersteuning en zeer bruikbaar advies."

Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst

K2 Marketing
2019-02-18T14:37:34+01:00

Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst

Belastingdienst
"Inspirerend om met K2 Marketing samen te werken. Ze werken vanuit een concrete visie, bieden betrouwbare ondersteuning en zeer bruikbaar advies."
Loi
"K2 heeft ons met haar uitgebreide en hands-on expertise uitstekend kunnen helpen in zowel het uitdenken als implementeren van onze CRM strategie."

Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI

K2 Marketing
2019-12-23T12:56:49+01:00

Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI

Loi
"K2 heeft ons met haar uitgebreide en hands-on expertise uitstekend kunnen helpen in zowel het uitdenken als implementeren van onze CRM strategie."
Meteogroep
"De introductie en implementatie van marketing automation was echt teamwerk. Gezamenlijk customer journey's gedefinieerd, data infrastructuur bepaald en de gehele organisatie erbij betrokken. De eerste campagne voelde als leren fietsen; ze rennen nog even met je mee, totdat het team vertrouwd is met de nieuwe manier van werken en zelfstandig verder kan"

Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup

K2 Marketing
2019-05-15T12:21:40+02:00

Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup

Meteogroep
"De introductie en implementatie van marketing automation was echt teamwerk. Gezamenlijk customer journey's gedefinieerd, data infrastructuur bepaald en de gehele organisatie erbij betrokken. De eerste campagne voelde als leren fietsen; ze rennen nog even met je mee, totdat het team vertrouwd is met de nieuwe manier van werken en zelfstandig verder kan"
Grolsch
“In een wereld vol digitale mogelijkheden, hebben wij als ultieme doel een persoonlijke relatie op te bouwen met elke volwassen consument in Nederland. Dit vraagt om nieuwe capabilities, andere manieren van werken en het implementeren van nieuwe systemen. K2 heeft ons geholpen alle organisationele en technische facetten overzichtelijk in kaart te brengen. Dankzij K2 zijn we in enkele maanden van een strategische visie naar een uitvoerbaar plan gegaan, wat tevens intern goed en overzichtelijk te duiden was.“

Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch

K2 Marketing
2020-07-01T16:01:12+02:00

Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch

Grolsch
“In een wereld vol digitale mogelijkheden, hebben wij als ultieme doel een persoonlijke relatie op te bouwen met elke volwassen consument in Nederland. Dit vraagt om nieuwe capabilities, andere manieren van werken en het implementeren van nieuwe systemen. K2 heeft ons geholpen alle organisationele en technische facetten overzichtelijk in kaart te brengen. Dankzij K2 zijn we in enkele maanden van een strategische visie naar een uitvoerbaar plan gegaan, wat tevens intern goed en overzichtelijk te duiden was.“
Vidomes
“Bij Vidomes werken we hard aan het verbeteren van de klantbeleving. K2 heeft ons geholpen in dit traject om klantgroepen te identificeren die ons vervolgens in staat stellen om de klantreizen te ontwikkelen voor deze klantgroepen. Voor de implementatie van de klantreizen heeft K2 adviezen uitgebracht die onze organisatie verder helpen. Inmiddels is onze klanttevredenheid toegenomen en zit het verbeteren van de klantbeleving in de gehele organisatie verankerd!”

Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes

K2 Marketing
2020-02-03T11:55:47+01:00

Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes

Vidomes
“Bij Vidomes werken we hard aan het verbeteren van de klantbeleving. K2 heeft ons geholpen in dit traject om klantgroepen te identificeren die ons vervolgens in staat stellen om de klantreizen te ontwikkelen voor deze klantgroepen. Voor de implementatie van de klantreizen heeft K2 adviezen uitgebracht die onze organisatie verder helpen. Inmiddels is onze klanttevredenheid toegenomen en zit het verbeteren van de klantbeleving in de gehele organisatie verankerd!”
Newskool Media
"Een uitgeverij is de misschien wel de meest dynamische bedrijfstak die je kunt verzinnen. Als mediabedrijf veranderen we continu mee met nieuwe trends en technologie. Het aantal kanalen waarop we actief zijn stijgt elke dag. Ook het klantenbestand verandert van print naar digitaal en raakt steeds meer gefragmenteerd.

In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."

Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

K2 Marketing
2019-12-02T11:07:46+01:00

Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

Newskool Media
"Een uitgeverij is de misschien wel de meest dynamische bedrijfstak die je kunt verzinnen. Als mediabedrijf veranderen we continu mee met nieuwe trends en technologie. Het aantal kanalen waarop we actief zijn stijgt elke dag. Ook het klantenbestand verandert van print naar digitaal en raakt steeds meer gefragmenteerd. In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."
0
0
K2 Marketing

Blijf elke maand op de hoogte via onze nieuwsbrief

Building 'First Class Customer Journeys'

Een 'First Class Customer Journey' levert hoge conversie en geeft klanten of prospects een VIP‑gevoel. Dit is alleen mogelijk wanneer de journey optimaal getest en ontwikkeld is en perfect afgestemd op doel, doelgroep en customer lifecycle. De inzet van Marketing Automation en Journey Insights zijn van groot belang om de conversie te verhogen.

In juni heeft Arnout Kelderman zijn visie op Customer Journeys uiteengezet in een K2 webinar. Als je interesse hebt in de slides kun je die aanvragen.

webinar

Download Webinar - Building First Class Customer Journeys

Vul onderstaande gegevens in om de slides te ontvangen.

Met onze First Class Customer Journeys bereiken we drie doelen:

1. Klanten ervaren een VIP-gevoel

2. Automated Journeys besparen tijd, mankracht en budget

3. Conversie op je journeys verhoogt

Een win-winsituatie voor zowel je klanten als je eigen organisatie.

Welke journeys gaan we met jou maken? Bel of mail ons, we zijn benieuwd naar je verhaal.

We spreken ook graag met je over:

Open WhatsApp
1
💬 Hulp nodig?
Hallo 👋
Kan ik je ergens mee helpen?