Journey Automation
Always ON: benut je data maximaal met Automated Journeys en Lead Generation
Welke marketing tooling heb je nodig voor de beste Journey Automation? Het aanbod is overweldigend. Je zoekt een pakket dat past bij jouw ambities, ideeën, huidige pakket en budget. K2 Marketing helpt met het kiezen van een geschikte, realistische en future proof investering. Door onze ervaring met verschillende systemen en combinaties hiervan, weten we wat werkt en kennen wij de valkuilen. Daarom kunnen we je als gids helpen met de beklimming naar jouw doel: volledig geautomatiseerde Customer Journeys. Of je nou net begint met het samenstellen van je 'stack', of al een systeem hebt draaien, we helpen je graag met de juiste set-up.
Data Eco Systeem Analyse
- Zonder een grondige analyse van de al aanwezige systemen en data situatie, kom je niet tot de beste tooling set-up voor jouw organisatie. Dus die gaan we goed in kaart brengen en matchen met jouw wensen en ambities.
- Vervolgens formuleren we een plan van aanpak, de roadmap van onze expeditie. Zo is het basiskamp ingericht.
- Naast de Data Eco Systeem Analyse (DESA) kunnen we ook op het niveau van de Customer Journey een analyse maken (JESA).
Advies op maat
- Nu we helder hebben wat ons uitgangspunt is én waar we heen willen, begint het selectieproces voor het best passende systeem.
- Natuurlijk zijn we hierin onafhankelijk. We kennen het datalandschap tot in detail en hebben specialisten in huis die kunnen werken met alle gangbare Marketing Automation-systemen en CDP's.
- Naast uitgebreide analyse en advies kunnen we ook een quick-scan uitvoeren. Hierbij identificeren we de onderdelen waar simpel en snel verbetering is te realiseren.
Tools: best fit
- Wat gaat het worden? MKB, mid-market of corporate, we gaan voor de 'best fit': van een eenvoudig mailsysteem in combinatie met een CRM, tot een compleet Customer Data Platform. We kiezen samen de tools die passen bij jou.
- De K2-specialisten kennen alle gangbare systemen op het gebied van Journey Automation. K2 is licensed partner van Selligent en Oracle.
- En soms is ons eigen 'huismerk' een goede optie: het perfect schaalbare K2 MAC.

Care
Na de systeemkeuze begeleiden we de gehele ingebruikname. We begeleiden vervolgens altijd één of meerdere campagnes. Gedurende dit proces schakelen we eenvoudig tussen marketing en IT. Zodra je alle features weet te vinden en efficiënt kan gebruiken, draai je de campagnes zelfstandig.
Daarna is periodieke ondersteuning nog steeds mogelijk en vaak ook verstandig. Maak je genoeg gebruik van alle mogelijkheden? Is iedereen op de hoogte van updates? Zo nee, dan is extra training een uitkomst. Inhouse geen capaciteit aanwezig? Dan verzorgen we het hele proces voor je.
Als je al in één of meerdere systemen geïnvesteerd hebt, kunnen we natuurlijk ook een quick-scan uitvoeren, een vlotte check-up. Zo kunnen we advies geven over de match tussen jouw data eco systeem en ambities. Of we kunnen extra training verzorgen, als opties van bestaande software te weinig worden gebruikt. Op naar een vlotte, flexibele en persoonlijke klantbeleving! Neem gerust contact met ons op.
Ervaringen van klanten zijn belangrijk voor ons.

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting
Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting


Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs
Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs


Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst
Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst


Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI
Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI


Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup
Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup


Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch
Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch


Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes
Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes


In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."
Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media
Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

Waarom K2 MAC?
Slim, snel en simpel campagnes ontwerpen. Minder kosten, méér marketing
Datagedreven Customer Journeys en Lead Generation. Zullen we je data aan het werk zetten?
Laten we de mogelijkheden voor jouw organisatie bekijken. Bel of mail ons, voor Journey Automation op maat!
K2 Customer Marketing Executive Talk
De K2 CME Talk is een terugkerend event waarbij sprekers en gasten met elkaar in gesprek gaan. We kiezen onderwerpen waarmee onze partners, klanten en wijzelf bezig zijn. Dit voorjaar hebben we gesproken over 'Groei, hoe organiseer je dat?'. Mark Stadhouders van Vodafone Ziggo (bekijk zijn slides) en Harmen Visscher van Catawiki vertellen welke beslissingen op het gebied van data en tech hun organisaties hebben geholpen om doelstellingen te behalen.
Blijf elke maand op de hoogte via onze nieuwsbrief
We spreken ook graag met je over: