Journey Automation

Journey Automation

Always ON: benut je data maximaal met Automated Journeys en Lead Generation

Welke marketing tooling heb je nodig voor de beste Journey Automation? Het aanbod is overweldigend. Je zoekt een pakket dat past bij jouw ambities, ideeën, huidige pakket en budget. K2 Marketing helpt met het kiezen van een geschikte, realistische en future proof investering. Door onze ervaring met verschillende systemen en combinaties hiervan, weten we wat werkt en kennen wij de valkuilen. Daarom kunnen we je als gids helpen met de beklimming naar jouw doel: volledig geautomatiseerde Customer Journeys. Of je nou net begint met het samenstellen van je 'stack', of al een systeem hebt draaien, we helpen je graag met de juiste set-up.

Data Eco Systeem Analyse
  1. Zonder een grondige analyse van de al aanwezige systemen en data situatie, kom je niet tot de beste tooling set-up voor jouw organisatie. Dus die gaan we goed in kaart brengen en matchen met jouw wensen en ambities.
  2. Vervolgens formuleren we een plan van aanpak, de roadmap van onze expeditie. Zo is het basiskamp ingericht.
  3. Naast de Data Eco Systeem Analyse (DESA) kunnen we ook op het niveau van de Customer Journey een analyse maken (JESA).
Advies op maat
  1. Nu we helder hebben wat ons uitgangspunt is én waar we heen willen, begint het selectieproces voor het best passende systeem. 
  2. Natuurlijk zijn we hierin onafhankelijk. We kennen het datalandschap tot in detail en hebben specialisten in huis die kunnen werken met alle gangbare Marketing Automation-systemen en CDP's.
  3. Naast uitgebreide analyse en advies kunnen we ook een quick-scan uitvoeren. Hierbij identificeren we de onderdelen waar simpel en snel verbetering is te realiseren.
Tools: best fit
  1. Wat gaat het worden? MKB, mid-market of corporate, we gaan voor de 'best fit': van een eenvoudig mailsysteem in combinatie met een CRM, tot een compleet Customer Data Platform. We kiezen samen de tools die passen bij jou.
  2. De K2-specialisten kennen alle gangbare systemen op het gebied van Journey Automation. K2 is licensed partner van Selligent en Oracle.
  3. En soms is ons eigen 'huismerk' een goede optie: het perfect schaalbare K2 MAC.  

Care

Na de systeemkeuze begeleiden we de gehele ingebruikname. We begeleiden vervolgens altijd één of meerdere campagnes. Gedurende dit proces schakelen we eenvoudig tussen marketing en IT. Zodra je alle features weet te vinden en efficiënt kan gebruiken, draai je de campagnes zelfstandig.
 

Daarna is periodieke ondersteuning nog steeds mogelijk en vaak ook verstandig. Maak je genoeg gebruik van alle mogelijkheden? Is iedereen op de hoogte van updates? Zo nee, dan is extra training een uitkomst. Inhouse geen capaciteit aanwezig? Dan verzorgen we het hele proces voor je.

Als je al in één of meerdere systemen geïnvesteerd hebt, kunnen we natuurlijk ook een quick-scan uitvoeren, een vlotte check-up. Zo kunnen we advies geven over de match tussen jouw data eco systeem en ambities. Of we kunnen extra training verzorgen, als opties van bestaande software te weinig worden gebruikt. Op naar een vlotte, flexibele en persoonlijke klantbeleving! Neem gerust contact met ons op.

Ervaringen van klanten zijn belangrijk voor ons.

Hartstichting
“Voor de implementatie van onze nieuwe strategie hebben we K2 gevraagd om een CRM Data Eco Systeem Analyse. De agile manier van werken was erg prettig! We hebben nu 100% overzicht en inzicht in de mogelijkheden, middelen en roadmap naar ons doel.”

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting

K2 Marketing
2020-05-29T15:38:02+02:00

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting

Hartstichting
“Voor de implementatie van onze nieuwe strategie hebben we K2 gevraagd om een CRM Data Eco Systeem Analyse. De agile manier van werken was erg prettig! We hebben nu 100% overzicht en inzicht in de mogelijkheden, middelen en roadmap naar ons doel.”
Aon
"Van contactstrategie tot bijbehorende architectuur, Van visie-ontwikkeling tot en met uitvoering. K2 Marketing denkt niet alleen mee maar doet het ook."

Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs

K2 Marketing
2019-02-18T14:34:24+01:00

Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs

Aon
"Van contactstrategie tot bijbehorende architectuur, Van visie-ontwikkeling tot en met uitvoering. K2 Marketing denkt niet alleen mee maar doet het ook."
Belastingdienst
"Inspirerend om met K2 Marketing samen te werken. Ze werken vanuit een concrete visie, bieden betrouwbare ondersteuning en zeer bruikbaar advies."

Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst

K2 Marketing
2019-02-18T14:37:34+01:00

Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst

Belastingdienst
"Inspirerend om met K2 Marketing samen te werken. Ze werken vanuit een concrete visie, bieden betrouwbare ondersteuning en zeer bruikbaar advies."
Loi
"K2 heeft ons met haar uitgebreide en hands-on expertise uitstekend kunnen helpen in zowel het uitdenken als implementeren van onze CRM strategie."

Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI

K2 Marketing
2019-12-23T12:56:49+01:00

Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI

Loi
"K2 heeft ons met haar uitgebreide en hands-on expertise uitstekend kunnen helpen in zowel het uitdenken als implementeren van onze CRM strategie."
Meteogroep
"De introductie en implementatie van marketing automation was echt teamwerk. Gezamenlijk customer journey's gedefinieerd, data infrastructuur bepaald en de gehele organisatie erbij betrokken. De eerste campagne voelde als leren fietsen; ze rennen nog even met je mee, totdat het team vertrouwd is met de nieuwe manier van werken en zelfstandig verder kan"

Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup

K2 Marketing
2019-05-15T12:21:40+02:00

Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup

Meteogroep
"De introductie en implementatie van marketing automation was echt teamwerk. Gezamenlijk customer journey's gedefinieerd, data infrastructuur bepaald en de gehele organisatie erbij betrokken. De eerste campagne voelde als leren fietsen; ze rennen nog even met je mee, totdat het team vertrouwd is met de nieuwe manier van werken en zelfstandig verder kan"
Grolsch
“In een wereld vol digitale mogelijkheden, hebben wij als ultieme doel een persoonlijke relatie op te bouwen met elke volwassen consument in Nederland. Dit vraagt om nieuwe capabilities, andere manieren van werken en het implementeren van nieuwe systemen. K2 heeft ons geholpen alle organisationele en technische facetten overzichtelijk in kaart te brengen. Dankzij K2 zijn we in enkele maanden van een strategische visie naar een uitvoerbaar plan gegaan, wat tevens intern goed en overzichtelijk te duiden was.“

Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch

K2 Marketing
2020-07-01T16:01:12+02:00

Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch

Grolsch
“In een wereld vol digitale mogelijkheden, hebben wij als ultieme doel een persoonlijke relatie op te bouwen met elke volwassen consument in Nederland. Dit vraagt om nieuwe capabilities, andere manieren van werken en het implementeren van nieuwe systemen. K2 heeft ons geholpen alle organisationele en technische facetten overzichtelijk in kaart te brengen. Dankzij K2 zijn we in enkele maanden van een strategische visie naar een uitvoerbaar plan gegaan, wat tevens intern goed en overzichtelijk te duiden was.“
Vidomes
“Bij Vidomes werken we hard aan het verbeteren van de klantbeleving. K2 heeft ons geholpen in dit traject om klantgroepen te identificeren die ons vervolgens in staat stellen om de klantreizen te ontwikkelen voor deze klantgroepen. Voor de implementatie van de klantreizen heeft K2 adviezen uitgebracht die onze organisatie verder helpen. Inmiddels is onze klanttevredenheid toegenomen en zit het verbeteren van de klantbeleving in de gehele organisatie verankerd!”

Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes

K2 Marketing
2020-02-03T11:55:47+01:00

Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes

Vidomes
“Bij Vidomes werken we hard aan het verbeteren van de klantbeleving. K2 heeft ons geholpen in dit traject om klantgroepen te identificeren die ons vervolgens in staat stellen om de klantreizen te ontwikkelen voor deze klantgroepen. Voor de implementatie van de klantreizen heeft K2 adviezen uitgebracht die onze organisatie verder helpen. Inmiddels is onze klanttevredenheid toegenomen en zit het verbeteren van de klantbeleving in de gehele organisatie verankerd!”
Newskool Media
"Een uitgeverij is de misschien wel de meest dynamische bedrijfstak die je kunt verzinnen. Als mediabedrijf veranderen we continu mee met nieuwe trends en technologie. Het aantal kanalen waarop we actief zijn stijgt elke dag. Ook het klantenbestand verandert van print naar digitaal en raakt steeds meer gefragmenteerd.

In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."

Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

K2 Marketing
2019-12-02T11:07:46+01:00

Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

Newskool Media
"Een uitgeverij is de misschien wel de meest dynamische bedrijfstak die je kunt verzinnen. Als mediabedrijf veranderen we continu mee met nieuwe trends en technologie. Het aantal kanalen waarop we actief zijn stijgt elke dag. Ook het klantenbestand verandert van print naar digitaal en raakt steeds meer gefragmenteerd. In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."
0
0
K2 Marketing

Waarom K2 MAC?

Slim, snel en simpel campagnes ontwerpen. Minder kosten, méér marketing

Datagedreven Customer Journeys en Lead Generation.  Zullen we je data aan het werk zetten?

Laten we de mogelijkheden voor jouw organisatie bekijken. Bel of mail ons, voor Journey Automation op maat!

K2 Customer Marketing Executive Talk

De K2 CME Talk is een terugkerend event waarbij sprekers en gasten met elkaar in gesprek gaan. We kiezen onderwerpen waarmee onze partners, klanten en wijzelf bezig zijn. Dit voorjaar hebben we gesproken over 'Groei, hoe organiseer je dat?'. Mark Stadhouders van Vodafone Ziggo (bekijk zijn slides) en Harmen Visscher van Catawiki vertellen welke beslissingen op het gebied van data en tech hun organisaties hebben geholpen om doelstellingen te behalen.

Wij leveren technologie van:

Oracle     Selligent     K2 MAC

Blijf elke maand op de hoogte via onze nieuwsbrief

We spreken ook graag met je over:

Open WhatsApp
1
💬 Hulp nodig?
Hallo 👋
Kan ik je ergens mee helpen?