Customer Journeys
Op expeditie naar de First Class Customer Journey: maak VIPs van je klanten
Wil je effectieve en goed converterende Customer Journeys? Wij helpen je optimaal voordeel te halen uit je data door de nieuwste digitale technologie te combineren met gerichte omnichannel campagnes: ‘First Class Customer Journeys’.
Bij K2 Marketing is de Customer Journey het uitgangspunt. Omdat we Customer Journeys continu testen, aanpassen en verbeteren, realiseren we hogere conversie. Zodra dit proces centraal staat en ondersteund wordt door de organisatie, dan spreken we van een 'First Class Customer Journey': klanten ervaren een VIP-gevoel. Wij kunnen helpen met ontwerp, implementatie en optimalisatie van deze campagnes. Zowel adviserend als operationeel. Graag zijn we je gids op expeditie naar de ultieme Customer Experience: de 'First Class Customer Journey'.
Ontwerp
Inventarisatie touchpoints, content en data
- Touchpoint mapping
De contactmomenten met prospects of klanten in de Customer Journey in kaart brengen. - Content mapping
Copy en design ontwikkelen voor deze touchpoints. - Data mapping
Welke systemen gebruik je voor de touchpoints, hoe loopt de dataflow. - Customer Value Proposition
De juiste propositie voor de juiste doelgroep(en) maken.
Implementatie
Perfecte afstemming en balans
- Data Eco Systeem Analyse
Kun je alle touchpoints geautomatiseerd uitvoeren? Hoe en waar komen prospect- en klantdata bij elkaar? Wat hebben we nodig? Een Marketing Automation systeem? Een Customer Data Platform (CDP)? - Productie en koppelen social media, e‑mail, websites, call center, etc.
- Customer Journey flow bouwen.
- Customer Journey KPI-setting.
Optimalisatie
Happy Journey
- Na 'live' zetten van de campagne meten we de performance aan de hand van de vastgestelde KPI's: boodschap, touchpoint en doelgroep.
- Monitoren funnel-conversie resultaten.
- Customer Journey aanpassen en testen: nieuwe campagne ontwikkelen of 'always on'?
- Zijn we al op het niveau van de 'First Class Customer Journey'?

Wat is een Customer Journey?
'Een Customer Journey is de (logische) volgorde van contacten (touchpoints) tussen een organisatie en een klant of prospect leidend tot het bereiken van een bepaald bedrijfs- en klantdoel.'
Voorbeelden van Customer Journeys:
* acquisitie-journey: prospect converteren naar klant
* retentie-journey: van klant naar loyale, tevreden klant (VIP)
* cross-selling-journey: van één naar meerdere producten / diensten afnemen
* klacht-journey: van inbound klacht tot optimale afhandeling
* onboarding-journey: welkom heten van nieuwe klant, lid of abonnee
K2 Marketing is expert in het ontwerpen en optimaliseren van Customer Journeys. We hebben ervaring met verschillende journeys voor meerdere branches. We weten hoe we deze Journeys op ‘First Class’ niveau kunnen krijgen.
Ervaringen van klanten zijn belangrijk voor ons.

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting
Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting


Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs
Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs


Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst
Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst


Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI
Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI


Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup
Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup


Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch
Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch


Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes
Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes


In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."
Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media
Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

Blijf elke maand op de hoogte via onze nieuwsbrief
Building 'First Class Customer Journeys'
Een 'First Class Customer Journey' levert hoge conversie en geeft klanten of prospects een VIP‑gevoel. Dit is alleen mogelijk wanneer de journey optimaal getest en ontwikkeld is en perfect afgestemd op doel, doelgroep en customer lifecycle. De inzet van Marketing Automation en Journey Insights zijn van groot belang om de conversie te verhogen.
In juni heeft Arnout Kelderman zijn visie op Customer Journeys uiteengezet in een K2 webinar. Als je interesse hebt in de slides kun je die aanvragen.

Download Webinar - Building First Class Customer Journeys
Vul onderstaande gegevens in om de slides te ontvangen.Met onze First Class Customer Journeys bereiken we drie doelen:
We spreken ook graag met je over: