Customer Journeys

Customer Journeys

Op expeditie naar de First Class Customer Journey: maak VIPs van je klanten

Wil je effectieve en goed converterende Customer Journeys? Wij helpen je optimaal voordeel te halen uit je data door de nieuwste digitale technologie te combineren met gerichte omnichannel campagnes: ‘First Class Customer Journeys’.

Bij K2 Marketing is de Customer Journey het uitgangspunt. Omdat we Customer Journeys continu testen, aanpassen en verbeteren, realiseren we hogere conversie. Zodra dit proces centraal staat en ondersteund wordt door de organisatie, dan spreken we van een 'First Class Customer Journey': klanten ervaren een VIP-gevoel. Wij kunnen helpen met ontwerp, implementatie en optimalisatie van deze campagnes. Zowel adviserend als operationeel. Graag zijn we je gids op expeditie naar de ultieme Customer Experience: de 'First Class Customer Journey'.

Ontwerp

Inventarisatie touchpoints, content en data

  1. Touchpoint mapping
    De contactmomenten met prospects of klanten in de Customer Journey in kaart brengen.
  2. Content mapping
    Copy en design ontwikkelen voor deze touchpoints.
  3. Data mapping
    Welke systemen gebruik je voor de touchpoints, hoe loopt de dataflow.
  4. Customer Value Proposition
    De juiste propositie voor de juiste doelgroep(en) maken.
Implementatie

Perfecte afstemming en balans

  1. Data Eco Systeem Analyse
    Kun je alle touchpoints geautomatiseerd uitvoeren? Hoe en waar komen prospect- en klantdata bij elkaar? Wat hebben we nodig? Een Marketing Automation systeem? Een Customer Data Platform (CDP)?
  2. Productie en koppelen social media, e‑mail, websites, call center, etc.
  3. Customer Journey flow bouwen.
  4. Customer Journey KPI-setting.

Optimalisatie

Happy Journey

  1. Na 'live' zetten van de campagne meten we de performance aan de hand van de vastgestelde KPI's: boodschap, touchpoint en doelgroep.
  2. Monitoren funnel-conversie resultaten.
  3. Customer Journey aanpassen en testen: nieuwe campagne ontwikkelen of 'always on'?
  4. Zijn we al op het niveau van de 'First Class Customer Journey'?

Customer Journey

Wat is een Customer Journey?

'Een Customer Journey is de (logische) volgorde van contacten (touchpoints) tussen een organisatie en een klant of prospect leidend tot het bereiken van een bepaald bedrijfs- en klantdoel.'
Voorbeelden van Customer Journeys:

* acquisitie-journey: prospect converteren naar klant

* retentie-journey: van klant naar loyale, tevreden klant (VIP)

* cross-selling-journey: van één naar meerdere producten / diensten afnemen

* klacht-journey: van inbound klacht tot optimale afhandeling

* onboarding-journey: welkom heten van nieuwe klant, lid of abonnee

K2 Marketing is expert in het ontwerpen en optimaliseren van Customer Journeys. We hebben ervaring met verschillende journeys voor meerdere branches. We weten hoe we deze Journeys op ‘First Class’ niveau kunnen krijgen.

Ervaringen van klanten zijn belangrijk voor ons.

Hartstichting
“Voor de implementatie van onze nieuwe strategie hebben we K2 gevraagd om een CRM Data Eco Systeem Analyse. De agile manier van werken was erg prettig! We hebben nu 100% overzicht en inzicht in de mogelijkheden, middelen en roadmap naar ons doel.”

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting

K2 Marketing
2020-05-29T15:38:02+02:00

Ingrid Gordijn | Programmamanager Klant Centraal | Hartstichting

Hartstichting
“Voor de implementatie van onze nieuwe strategie hebben we K2 gevraagd om een CRM Data Eco Systeem Analyse. De agile manier van werken was erg prettig! We hebben nu 100% overzicht en inzicht in de mogelijkheden, middelen en roadmap naar ons doel.”
Aon
"Van contactstrategie tot bijbehorende architectuur, Van visie-ontwikkeling tot en met uitvoering. K2 Marketing denkt niet alleen mee maar doet het ook."

Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs

K2 Marketing
2019-02-18T14:34:24+01:00

Michiel Poppen | Directeur Marketing | Meeùs

Aon
"Van contactstrategie tot bijbehorende architectuur, Van visie-ontwikkeling tot en met uitvoering. K2 Marketing denkt niet alleen mee maar doet het ook."
Belastingdienst
"Inspirerend om met K2 Marketing samen te werken. Ze werken vanuit een concrete visie, bieden betrouwbare ondersteuning en zeer bruikbaar advies."

Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst

K2 Marketing
2019-02-18T14:37:34+01:00

Drs. Ulrike Rössel | Programmamanager | Belastingdienst

Belastingdienst
"Inspirerend om met K2 Marketing samen te werken. Ze werken vanuit een concrete visie, bieden betrouwbare ondersteuning en zeer bruikbaar advies."
Loi
"K2 heeft ons met haar uitgebreide en hands-on expertise uitstekend kunnen helpen in zowel het uitdenken als implementeren van onze CRM strategie."

Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI

K2 Marketing
2019-12-23T12:56:49+01:00

Jos van Eyken | Commercieel Directeur | LOI

Loi
"K2 heeft ons met haar uitgebreide en hands-on expertise uitstekend kunnen helpen in zowel het uitdenken als implementeren van onze CRM strategie."
Meteogroep
"De introductie en implementatie van marketing automation was echt teamwerk. Gezamenlijk customer journey's gedefinieerd, data infrastructuur bepaald en de gehele organisatie erbij betrokken. De eerste campagne voelde als leren fietsen; ze rennen nog even met je mee, totdat het team vertrouwd is met de nieuwe manier van werken en zelfstandig verder kan"

Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup

K2 Marketing
2019-05-15T12:21:40+02:00

Jeroen Coenen | Head of Marketing & Communications | MeteoGroup

Meteogroep
"De introductie en implementatie van marketing automation was echt teamwerk. Gezamenlijk customer journey's gedefinieerd, data infrastructuur bepaald en de gehele organisatie erbij betrokken. De eerste campagne voelde als leren fietsen; ze rennen nog even met je mee, totdat het team vertrouwd is met de nieuwe manier van werken en zelfstandig verder kan"
Grolsch
“In een wereld vol digitale mogelijkheden, hebben wij als ultieme doel een persoonlijke relatie op te bouwen met elke volwassen consument in Nederland. Dit vraagt om nieuwe capabilities, andere manieren van werken en het implementeren van nieuwe systemen. K2 heeft ons geholpen alle organisationele en technische facetten overzichtelijk in kaart te brengen. Dankzij K2 zijn we in enkele maanden van een strategische visie naar een uitvoerbaar plan gegaan, wat tevens intern goed en overzichtelijk te duiden was.“

Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch

K2 Marketing
2020-07-01T16:01:12+02:00

Jasper Rekers | Digital Marketing Acceleration Manager | Grolsch

Grolsch
“In een wereld vol digitale mogelijkheden, hebben wij als ultieme doel een persoonlijke relatie op te bouwen met elke volwassen consument in Nederland. Dit vraagt om nieuwe capabilities, andere manieren van werken en het implementeren van nieuwe systemen. K2 heeft ons geholpen alle organisationele en technische facetten overzichtelijk in kaart te brengen. Dankzij K2 zijn we in enkele maanden van een strategische visie naar een uitvoerbaar plan gegaan, wat tevens intern goed en overzichtelijk te duiden was.“
Vidomes
“Bij Vidomes werken we hard aan het verbeteren van de klantbeleving. K2 heeft ons geholpen in dit traject om klantgroepen te identificeren die ons vervolgens in staat stellen om de klantreizen te ontwikkelen voor deze klantgroepen. Voor de implementatie van de klantreizen heeft K2 adviezen uitgebracht die onze organisatie verder helpen. Inmiddels is onze klanttevredenheid toegenomen en zit het verbeteren van de klantbeleving in de gehele organisatie verankerd!”

Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes

K2 Marketing
2020-02-03T11:55:47+01:00

Babette van der Kaag | Programmamanager Klantbeleving | Vidomes

Vidomes
“Bij Vidomes werken we hard aan het verbeteren van de klantbeleving. K2 heeft ons geholpen in dit traject om klantgroepen te identificeren die ons vervolgens in staat stellen om de klantreizen te ontwikkelen voor deze klantgroepen. Voor de implementatie van de klantreizen heeft K2 adviezen uitgebracht die onze organisatie verder helpen. Inmiddels is onze klanttevredenheid toegenomen en zit het verbeteren van de klantbeleving in de gehele organisatie verankerd!”
Newskool Media
"Een uitgeverij is de misschien wel de meest dynamische bedrijfstak die je kunt verzinnen. Als mediabedrijf veranderen we continu mee met nieuwe trends en technologie. Het aantal kanalen waarop we actief zijn stijgt elke dag. Ook het klantenbestand verandert van print naar digitaal en raakt steeds meer gefragmenteerd.

In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."

Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

K2 Marketing
2019-12-02T11:07:46+01:00

Peter de Haas | Digital Development Director | New Skool Media

Newskool Media
"Een uitgeverij is de misschien wel de meest dynamische bedrijfstak die je kunt verzinnen. Als mediabedrijf veranderen we continu mee met nieuwe trends en technologie. Het aantal kanalen waarop we actief zijn stijgt elke dag. Ook het klantenbestand verandert van print naar digitaal en raakt steeds meer gefragmenteerd. In K2 Marketing hebben we een prima partner gevonden om onze berg historische en recente data in kaart te brengen, op te schonen en te kanaliseren naar de relevante stakeholders in onze organisatie. We hebben samen een ambitieus maar haalbaar doel geformuleerd en zijn inmiddels trots op het resultaat: een nieuw Customer Data Platform. Nu kunnen we pas echt een data gedreven uitgeverij worden."
0
0
K2 Marketing

Blijf elke maand op de hoogte via onze nieuwsbrief

Building 'First Class Customer Journeys'

Een 'First Class Customer Journey' levert hoge conversie en geeft klanten of prospects een VIP‑gevoel. Dit is alleen mogelijk wanneer de journey optimaal getest en ontwikkeld is en perfect afgestemd op doel, doelgroep en customer lifecycle. De inzet van Marketing Automation en Journey Insights zijn van groot belang om de conversie te verhogen.

In juni heeft Arnout Kelderman zijn visie op Customer Journeys uiteengezet in een K2 webinar. Als je interesse hebt in de slides kun je die aanvragen.

webinar

Download Webinar - Building First Class Customer Journeys

Vul onderstaande gegevens in om de slides te ontvangen.

Met onze First Class Customer Journeys bereiken we drie doelen:

1. Klanten ervaren een VIP-gevoel

2. Automated Journeys besparen tijd, mankracht en budget

3. Conversie op je journeys verhoogt

 

Een win-winsituatie voor zowel je klanten als je eigen organisatie.

Welke journeys gaan we met jou maken? Bel of mail ons, we zijn benieuwd naar je verhaal.

We spreken ook graag met je over:

Open WhatsApp
1
💬 Hulp nodig?
Hallo 👋
Kan ik je ergens mee helpen?