Een interview met Erik van der Pasch
Dit is het persoonlijke verhaal van Erik van der Pasch, Customer Success Manager en Managing Partner bij K2 Marketing. De pakkende uitspraak in de titel is ook van hem. In 2020 werd hij onderdeel van ons team. Waarom hij dat deed, waarop hij trots is en wat de toekomst volgens hem gaat brengen? Dat lees je hier.
Het samenkomen van marketing disciplines
Waarom ben je gaan werken bij K2 Marketing? Dat is de startvraag om te beantwoorden: “oprichter Arnout Kelderman en ik hebben allebei voor grote bekende organisaties gewerkt en konden elkaar aanvullen op het gebied van strategie, business en marketing. We zagen dat we samen een unieke combinatie vormden op het gebied van data-, marketing- en IT kennis (en dat nog steeds zijn) zowel voor B2B- als B2C omgevingen. Dat was de reden om in eerste instantie ons vooral te focussen op grote organisaties. Het leek ons vanzelfsprekend om dat te gaan doen…
Ondernemerschap en bevlogenheid
“Al snel kwamen we allebei tot de conclusie dat er veel meer energie, inspiratie en geluk te behalen valt als we ons zouden gaan richten op mkb-bedrijven. Bijvoorbeeld bij bedrijven van circa 25 tot 150 medewerkers waar een grote mate van dynamiek aanwezig is of bedrijven die gegroeid zijn van startup naar scale-up. Het is veel leuker om als ondernemers met andere ondernemers aan de slag te gaan en samen commercieel succes te behalen. Onze kennis, die we op het gebied van data en marketing automation bij grote organisaties hadden opgedaan, zouden we ook kunnen inzetten bijvoorbeeld ICT organisaties, internetbedrijven of adviesbureaus met geen of een beperkte marketingafdeling. Dat was het idee en werd onze nieuwe missie.” Het bleek een juiste strategische zet te zijn.
Waar ben je trots op
“Dat is dat we inmiddels veel ondernemers, die niet meer op twee handen te tellen zijn, hebben kunnen helpen om hun business te vergroten. Maar er is nog iets wat ik wil benadrukken. Veel ondernemers willen bewijs krijgen dat een investering in marketing ook geld oplevert. Los van branding en naamsbekendheid moeten marketinginvesteringen vooral leiden tot zakelijk succes. Door onze kennis van data zijn we in staat om met goede onderbouwingen van een ROI te komen en kpi’s te meten. Daarin zit het verschil met anderen. Daarnaast ben ik er trots op dat we marketing voor veel mkb-bedrijven betaalbaar hebben gemaakt en ondernemers helpen met strategie ontwikkeling, hun waardepropositie en het maken van juiste doelgroep keuzes. Vaak zijn ondernemende mensen geneigd om (te)veel te willen, net zoals wij dat in eerste instantie ook deden.”
Wat de toekomst gaat brengen
“De ambitie is dat we samen gaan groeien met klanten die bij ons passen en het team van K2 Marketing op een nog hoger niveau brengen. Dat betekent samenwerken met mensen die senioriteit hebben en altijd kwaliteit willen leveren aan klanten. Mijn persoonlijke drijfveer is om een sparringpartner te blijven en daarmee een verlengstuk voor ondernemers te zijn. Dat betekent meedenken met elke businessvraag. Vanuit de dagelijkse operatie als operationeel manager zal ik mijn ervaringen delen.
De toekomst zal vooral nog meer stapelbare formules opleveren. Wat voor de ene ondernemer werkt, is namelijk vaak ook inzetbaar voor andere ondernemers. Een copy-paste zal het nooit zijn (ieder bedrijf is immers uniek, waar we overigens ook de content voor maken) maar wel zullen workflow- en IT oplossingen helpen om de processen, die nodig zijn om marketing succesvol te bedrijven, nog meer schaalbaar te maken.”
Erik persoonlijk spreken? Klik dan hier voor zijn LinkedIn gegevens of neem contact met ons op.